مام ها برای پوست ضرر دارند؟     

مام ها از محصول هایی هستند که فروش آنها در تابستان بیشتر می شود. دکتر محمدجواد ناظمی، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره این محصول های بهداشتی( مام ،دئودورانت و ...)، توضیح های جالبی دارند که خواندنش خالی از لطف نیست.....

▪ آقای دکتر! دئودورانت ها و ضدعرق ها و به خصوص مام ها در تابستان زیاد استفاده می شوند. چگونه این مواد قادرند از ایجاد بوی بد پیشگیری کنند؟

ـ همه انسان های سالم به درجه های متفاوتی عرق می کنند؛ چرا که ترشح عرق ضمن تنظیم درجه حرارت بدن، خواص مفید دیگری هم دارد. بنابراین تقریبا همه ما به این محصول های بهداشتی نیاز داریم

▪ و بعضی هایمان بیشتر؟

ـ بله، بعضی ها بیشتر.چون بعضی هایمان بیشتر عرق می کنیم. لفظ هیپرهیدروز به مواردی اطلاق می شود که مقدار ترشح عرق بیش از حد طبیعی است که گاهی نه تنها موجب آزار جسمی بلکه موجب صدمه های روحی و حتی شرمساری اجتماعی می شود. هیپرهیدروز اغلب به طور اتفاقی در مراجعه بیماران به کلینیک ها برای بیماری های دیگر توسط پزشک معالج تشخیص داده می شود.

▪ حالا کدام یک از این محصول ها بهترند: ضدعر ق های محلول یا مام ها؟

ـ دئودورانت ها و ضدعرق ها به صورت فوم ها و فرمول های فراوان وجود دارند؛ مثل رول ها، ژل ها، حالت های چسب مانند، صابون و... که بسیاری از این محصول ها برای مصرف زیربغل هستند. اگر چه دئودورانت ها و ضدعرق ها دسته بزرگی از محصول های بهداشتی ـ آرایشی را در آمریکا تشکیل می دهند ولی تاثیر زیادی در بیماران با هیپرهیدروز (تعریق شدید) نداشته و اثر آنها نیز موقتی است.

 

▪ اینکه عرق بعضی ها بدبوتر است، آیا به این خاطر نیست که آنها از مام استفاده نمی کنند؟...........

 

شکلک های محدثه

 


موضوعات مرتبط: آیا مام هابرای پوست ضرر دارند؟ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 8 آذر 1392برچسب:, | 18:25 | نویسنده : مهدی فاضلی |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.